Leta i den här bloggen

lördag 16 juli 2016

Melodikrysset v. 28 - 2016

Idag är jag med från början, förra veckan löste jag inte krysset förrän onsdag kväll.
Växlande väder i Borlänge idag. Just nu, kl. 9:30, är det mulet och +19 grader.

Mina svar idag:

Lod 1 = (Håkan) Hellström
Våg 8 = Dröm (In Dreams).
Våg 12 = Måns (Zelmerlöw).
Lod 11 = (Dansen) (Sunnanö). Så heter låten men svaret gällde texten, det går EN dans...
Jag såg fel på rutorna och trodde att Å i Måns var en del av svaret.
Tack för rättelsen Ulla Johansson, Gotland.
Våg 7 = Hund
Våg 3 = La-Boheme
Våg 9 =  Vi möts igen, men vilket av orden skulle in på våg 9?
Det var visst sista ordet, Igen.
Lod 4 = Beyoncé
Lod 10 = (Vart ska du) (min lilla flicka).
Våg 5 = (Andrew) Lloyd
Lod 2 = Webber
Våg 6 =  (och) Öster (-göken han är tröstergök).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar