Leta i den här bloggen

lördag 1 april 2023

Melodikrysset v. 13 - 2023. Mina svar.

Solen lyser från en klarblå himmel i Borlänge. Det är -1 grad ute men 2 sekundmeter nordlig vind gör att det känns som -4 enl. en väderapp.

Nu väntar vi bara på genomgången från förra veckan så att vi kan köra igång med veckans kryss.

Lod 2 = Askungen

Lod 6 = Siw Malmkvist.

Våg 10 = Sju vackra gossar.

Våg 12 = Iron Maiden.

Våg 1 = Psalmbok.

Våg 5 = Vi pratar inte om Bruno, gissar jag.

Lod 14 = Den

Lod 7 = Första gång jag såg dig.

Lod 4 = Kim-Larsen

Lod 13 = Fly me to the 

Våg 9 = moon.

Våg 7 = Film

Våg 8 = Leo Sayer.

 Lod 3 = Vill du bli min fru, eller nåt liknande. Fast jag har för mig att den heter Om Du Vill Bli Min Fru. Men nog sa hon tredje ordet. Jag tyckte hon räknade fel tidigare under krysset också, på en fråga om ord ur en titel.

Våg 11 = Svart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar